En helg hos mormor och morfar!

Ojoj, de senaste dagarna har bara rusat förbi.

I lördags packade jag och sambon in barnen i bilen och åkte iväg till barnens mormor och morfar där vi blev bjudna på en välbehövd lunch. Strax efter att vi hade ätit så kom storebror Fredrik och Emelie och deras bebismage, så då blev det lite presenter till William och fika, schwarzwaldtårta och sjukt goda kladdkakerutor som Emelie hade bakat och tagit med.
 
Emelie, har du tråkigt någon dag får du gärna maila över receptet!

Lite senare kom även storebror Peter och Alexandra med kusinerna Melvin och Douglas, det var en väldigt förväntansfull Filippa som satt på köksbordet och tittade ut och väntade och väntade och som blev så glad när de äntligen kom.

    

Vi hade ett stort bord fullt av tacos, och jag är ganska säker på att alla blev mer än mätta! :-) Barnen hade fullt upp med att busa, så för dem blev det däremot inte så mycket mat.
Självklart tittade vi på Melodifestivalen och hade väldigt delade åsikter! :-) Jag hade nog helst sett Sarah Dawn Finer som vinnare, men samtidigt så kanske det är bra att vi skickar något som åtminstone skiljer sig från vad vi brukar skicka iväg.

I söndags kom Melvin och lekte lite mer medans Alexandra var snäll och klippte av lite hår på barnen och morfar. Båda barnen var riktigt duktiga, men däremot så ville inte Filippa att jag skulle fota henne när hon satt där, bild på Wiliams premiärklippning fick jag åtminstone.



Filippa fick en liten page med trollrufs och William blev av med allt bebisfjun, så nu har tjockt fint barnhår istället, vår fina lilla ettåring.
Eftersom sambon självklart skulle på hockeyn så fick vi åka hem redan innan lunch, barnen fick äta lite tidigare än vanligt och sov sedan snällt nästan hela vägen hem.
Medans sambon var borta passade jag och barnen på att njuta av det fina sköna vädret en stund, det kändes verkligen som vår, så nu vill jag bara ha bort snön och få börja njuta av vårsolen ute på gården!
Vi fick även lite sällskap av granntjejen en stund innan det vad dags att gå in.






Kommentarer
Postat av: Annika

Jasså, Emelie och Fredrik ska oxå ha barn? Shit va eran familj ynglar av sig! :)

2009-03-19 @ 01:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0