Välkommen Febern!

Vilken dag!

Det hela började med en dålig natt, sonen sov oroligt och vaknade till flera gånger. Klockan var inte speciellt mycket när jag struntade i försöken att få honom att sova i sängen, och i vår säng vägrar han sova, så istället gick vi ner och jag körde honom i vagnen tills han somnade och bäddade ner mig själv i soffan, flera gånger fick jag gå upp och köra vagnen lite för att han skulle komma till ro.

När han vaknade till ordentligt imorse kändes han riktigt varm, och jodå, det var bara att välkomna febern, 40,2. Han fick alvedon, sedan satt vi oss i soffan och myste i väntan på att febern skulle gå ner.

Halv åtta gick jag upp och bäddade ner mig i sängen, sambon och dottern gick ner medans jag passade på att sova en timme, en väldigt välbehövd sömn!

Strax före elva åkte jag och dottern iväg till Busborgen, vi lämnade sambon hemma med sjuklingen. Det var ganska lugnt med folk, det är ju helt klart fördelen med att kunna åka dit på vardagarna när de flesta jobbar och barnen är på dagis eller i skolan.

Sonen feber höll sig ganska bra under dagen, men på eftermiddagen kom den tillbaka med besked. Det började med att han började skaka som en tok, så vi gissade att febern var på väg uppåt. Tog tempen på honom, då låg den på 39,6, jag passade då på att ge alvedon direkt för att febern inte skulle behöva bli så hög. Den lille fortsatte skaka och grät så fort han inte satt som ett plåster mot magen på mig, så jag lutade mig snällt bakåt i soffan och lät honom ligga på mig i väntan på att alvedonet skulle göra sitt. Innan det vände hann febern nå ända upp till 40,9, men efter en stund började han svettas som en tok och febern gick ner. När han skulle sova för en stund sedan låg febern på 39,6, och då var det fyra timmar sedan senaste suppen, stackars lilla sötnosen. Det som är lite positivt är väl att han inte snorar, så nu verkar det mest vara fokuserat på febern.

Håll tummarna för en bra natt och att febern håller sig i skick.

Kommentarer
Postat av: Hanna

åå åså trist med feber! hoppas han blir frisk fort!

2009-01-26 @ 22:29:49
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: MIA

Tråkigt med så hög feber och usch för sjukor...! Tipsar om att kombinera alvedon/ipren om ni inte får ner febern... Ring och hör med ssk hur mycket ni kan ge, är lite osäker.

Här är det jobb och dagis som vanligt!

Hoppas lille W snart kryar på sig och att vädret blir bättre så ni snart får gå ut (bara nu slasket ger med sig).

2009-01-27 @ 06:26:51
URL: http://minis-blogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0