Nöjd med nattsömnen!

Igår hade jag lagt upp en plan för sonens sömn och mat, han sov bara ca 30-40 minuter på eftermiddagen, fick lite gröt till mellis och åt kvällsmaten runt sju. Båda barnen fick gå och sova klockan nio, och båda somnade snällt utan några större problem.

Dottern har haft en period nu när hon vaknar på natten och vill komma in och sova i vår säng. Hon vaknade även igår kväll, första gången innan vi ens hade gått och lagt oss, men det räckte med att jag satt mig bredvid sängen så somnade hon om ganska fort. Andra gången hon vaknade visste hon nog inte riktigt vad hon ville, hon började med att säga att hon ville in till oss, men när jag hade lagt henne där började hon gråta och ville tillbaka in till sin säng, sambon tog då över och gick in med henne och det tog nog inte mer än 15 minuter(om ens det) från att hon vaknade tills hon sov igen. Andra gången gick jag in, och återigen ville hon in till oss, men ångrade sig så fort jag hade lagt henne i sängen. Den här gången gick jag in med henne, och hon ville sova på madrassen som fortfarande ligger kvar på golvet bredvid hennes säng. Huvudsaken är ju att hon sover, så madrassen fick det bli, och det tog inte många minuter innan hon sov.

Gårdagens upplägg för sonen verkade däremot fungera, han vaknar oftast för välling runt två och runt fem brukar han vakna och somnar inte om förrän man söver honom i vagnen. Från att han somnade igår så hörde jag inte ett enda ljud från honom förrän han vaknade halv sex, sånt gillar jag! Efter lite välling och fram och tillbaka i vagnen så sov han igen och vaknade strax efter sju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0