Dags för ett friskare 2009?

- gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Födde en son ;-) 

- höll du några av dina nyårslöften?
Undviker nyårslöften, man lovar bara sånt man inte kan hålla :-)


- blev någon av dina vänner förälder i år?
Min bror och hans fru fick sitt andra barn.

- dog någon som stod dig nära?
Tack och lov kan jag svara nej här!

- vilka länder besökte du?
Lämnade inte Sverige, men hade två Sverige-utflykter. En till Vimmerby och en till Kolmården och några små äventyr.

-
är det något du saknar år 2008 som du vill ha 2009?
Lite mer resor, både korta och väldigt gärna även någon lång.

- vilket/vilka datum från år 2008 kommer du alltid att minnas
?
9 mars

- vad var din största framgång 2008?
Att jag har nått min målvikt och nu väger mindre än vad jag har gjort på många många år.

- största misstaget?
Små misstag gör man ju i stort sett varje dag, men något stort misstag kan jag inte minnas. Så jag har väl skött mig ganska bra i år förmodligen :-)

-
har du varit sjuk eller skadat dig?
Känns som att vi har varit sjuka hela året. Bihåleinflammation, öroninflammation, RS, förkylningar, hosta, astmaproblem, magsjuka, influensa m. m. Inget allvarligt alltså, men ständiga doser med olika mediciner.

- bästa köpet?
Sonens Teutonia-vagn och kläder som passar nya vikten.

- vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar ;-)


-
gjorde någonting dig riktigt glad?
Att äntligen få ut sonen efter att ha gått 18 lååånga dagar över tiden! :-)

-
vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
Det finns nog ingen speciell låt för 2008.


- var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varierat ganska ordentligt. Får man inte tillräckligt med sömn blir man lätt lite känslig och blir ledsen för lite onödiga småsaker. :-) Men att ha två underbart söta barn gör ju istället att man blir glad väldigt väldigt ofta. :-)

- vad önskar du att du gjort mer?
Promenerat, det är så otroligt skönt och en väldigt underskattad syssla.

-
vad önskar du att du gjort mindre?
Småbarn och sömnbrist tär ofta lite på humöret, så nog har jag varit lite onödigt gnällig och sur till och från.

-
hur tillbringade du julen?
Hemma hos mina föräldrar, både julafton och juldagen. Och mat hemma hos min farmor på annandagen.

- blev du kär i år?
Nej, var redan kär :-)

- hur många förhållanden hade du i år?
Ett.

- favoritprogram på tv?
Greys anatomy, Ugly Betty, Gossip Girl, Desperate Housewifes


- bästa boken du läste i år?
Har bara läst en bok i år, läste Livstid av Liza Marklund. 


-
största musikaliska upptäckten?
Har nog inte haft någon musikalisk upptäckt alls.


-
något du önskade dig och fick?
En bättre vikt ;-)

- något du önskade dig men inte fick?
Renovering av toan nere ;-) (fortfarande)


- vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Gjorde inget speciellt när jag fyllde år, men fick frukost på sängen av sambo och dotter, sonen låg redan bredvid mig. :-)

- finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Möjligtvis en utlandssemester.

-
hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Lite för slapp och lat. Blir lätt att man tappar sig själv lite med bebisar i huset, lufsar runt i myskläder med spyfläckar lite här och där... Inte alltför fint ;-)

- vad fick dig att må bra?
Min alldeles egna lilla familj(sambo och barn) och självklart även alla andra nära och kära!

- vem saknade du?
Det fanns nog ingen jag saknade under året.

- de bästa nya människorna du träffade?
Det har varit rätt så ont om nya männikor i år, men det känns rätt ok, är ju helt nöjd med de som redan finns i mitt liv :-)


-
årets sötaste?
Barnen!

-
årets finaste?
Har en väldigt fin sambo som jag är riktigt glad över att ha.

- årets största kärlek?
Barnen och sambon

Jag är väldigt nöjd med året, men nu ser jag fram emot ett, förhoppningsvis, betydligt friskare 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0