Dottern är överlycklig för snön!

Datorn blev bortprioriterad igår, den fick snällt stå avstängd medans jag var iväg med barnen, när vi kom hem och åt, lekte lite, gjorde en paj, tittade på Let's Dance, och tog hand om en son som blev mer och mer förkyld.

Den stackars sonen nös, nös och nös. Han var väldigt trött hela eftermiddagen och fick gå och sova tidigare än vanligt, efter att han först hade fått en dos med näsdroppar. Han somnade utan problem och sov snällt fram till 23.30(eller någonstans däromkring, kollade inte klockan), då vaknade han och hostade och hostade och skrek och grät, stackars lilla förkylda sötnos. Så för att försöka låta bli att väcka dottern så gick vi ner, han fick en dos med alvedon och jag passade på att ge honom lite koksaltlösning också. Jag fixade ordning lite i vagnen, lite extra filtar under huvudet och så, och bäddade ner honom. Efter lite vatten så fick han somna i vagnen medans jag körde lite fram och tillbaka, och jag bäddade ner mig i soffan och förväntade mig att snart få vakna av en gråtande snuvig son igen. Halv sju i morse vaknade jag av att han låg och mumlade lite i vagnen, och ingen var gladare än jag över att han hade sovit så bra hela natten.
Det är väl så, har man varit sjuk större delen av livet så sover man bättre när man mår som man är van vid, han lär ju fundera vad felet är de få veckor han är frisk. Skitdagis med skitsmittor! :-)

Men nu ska jag städa undan lite. Om någon timme dyker barnens mormor och morfar upp, de har bestämt sig för att trotsa snövädret och kolla och hälsa på lite.

Kommentarer
Postat av: Hanna

skönt att få sova trots förkylning! Här va de andra visor.. men , men :)

2009-01-24 @ 10:01:41
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: MIA

Hehe, tror jag det. Sofia med vill jag lova. Men här blir det inget pulkafarande förrän imorgon. Men jag har en smått förväntansfull dotter här, hon har fått en röd fin Snowracer idag. Så lägligt att det kom lite snö ;):D....

2009-01-24 @ 13:47:14
URL: http://minis-blogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0