Underbar sovmorgon!

Idag sov jag till efter åtta, hur skönt som helst! Sonen vaknade som vanligt runt sex, men en väldigt snäll sambo hade erbjudit sig att gå upp med barnen idag så jag skulle få sova.
Dottern är inne i en period när hon vaknar på natten och vill komma in och sova i vår säng, så strax efter klockan sju vaknade jag av att hon krälade ur sängen. Hon stod tyst vid trappan, hon brukar normalt ropa när hon hör att jag och sonen är nere, men nu hörde hon förmodligen att det var sambon som var nere. Hon kommer då smygandes in i rummet igen, kommer fram till sängen och lyfter lite på täcket, mamma? När jag mumlar något till svar så kryper hon upp i sängen igen och lägger sig på min kudde, jag får en hård kram och flera pussar, hej mamma. Hon är bara så underbart söt!

Igår blev en riktigt inne-dag, det var ju riktigt tråkigt väder ute, blåst och blött! Jag och dottern passade istället på att hjälpas åt att tvätta några tvättar, dammsuga nedervåningen, titta lite på film och leka lite. Jag hann ju även med mina repriser och blev helt nöjd när Team Nanne åkte ur, henne gillar vi inte här hemma. :-) I Let's dance var det ju ingen som åkte ur, men helst vill jag ha bort Blondinbella, jag har lite svårt för henne. :-)

För att väga upp den lugna dagen inne igår så har jag lovat dottern en sväng till Busborgen idag, så om ungefär en timme blir det familjeutflykt till Busborgen. Sonen kommer förmodligen sova sig igenom tiden där, men för dottern blir det lite klättra, lite rutschkana, och annat bus.

Nu ska jag hoppa in i duschen så vi kommer iväg i tid sen. :-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Men guuuud. Din beskrivning av hur filippa gjorde i morse gör att jag oxå vill ha barn! Räcker det som anledning till att skaffa tycker du? :P

Ang. min blogg: vet inte om vi ska köpa hus. Kollar nog mest för att det är kul men Martin vill investera lite pengar i något å det vore ju en bra investering.. haha

2009-01-12 @ 16:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0