Tisdagen Del 3

Del 3 - Apoteket

När man har ett sjukt barn och äntligen får åka hem, då vill man helst att allt bara ska flyta på och gå fort.

Ett besök på Apoteket klockan sju på kvällen känns rätt lugnt, det borde inte vara alltför mycket folk och man borde kunna gå in och komma därifrån igen rätt fort. Det var åtminstone det jag trodde och väntade mig när jag svängde in på parkeringen utanför Apoteket på Hälla.

Tog ett väldigt trött barn i famnen och gick in och tog en lapp, eftersom mitt nummer var nästa nummer på tur så kändes det riktigt bra. Tittade runt lite vid barnhyllan eftersom jag var tvungen att fylla på lagret med alvedon, och plötsligt så pep det till och det var min tur.

Jag gav henne sonen personnummer och mitt körkort, hon knappade lite på datorn och så kom det,
vi har tyvärr slut på lagret så vi måste ringa akuten och kolla om du kan få någon annan medicin istället.
Så det var bara att sitta ner och vänta, och försöka sysselsätta sonen så gott det gick. Det visade sig att medicinen var slut hos leverantören, så vi fick istället någon liknande som han ska få två gånger om dagen istället för en gång.

Väl hemma så började vi med medicinen, den ska helst tas i samband med mat för att undvika illamående och magbesvär, något som är lite svårt när barnet inte äter.
Så en liten stund senare så kom det upp igen, och så även vattnet han drack innan han skulle sova. När barnen väl sov ringde vi och frågade hur vi skulle göra, så nu ges medicinen fyra gånger om dagen, 1.5 ml istället för 3 ml per gång.

Kommentarer
Postat av: MIA

Men shit alltså... Jag skulle säga upp mig och garanterat hade mitt tålamod försvunnit för länge sen. Jag hade lätt blivit dendär hysteriskt arga morsan som kanske egentligen skulle matcha hispan typ. Hoppas nu att W får behålla medicinerna och att han snart kryar på sig...

2009-01-28 @ 19:20:26
URL: http://minis-blogg.blogspot.com/
Postat av: Annika

Men gud, jag har inte hört ett dugg om att han var dålig ens. Hoppas han blir frisk snart, inge roligt för honom, inte för er andra heller för den delen. Hoppas oxå du kan följa med ut på lördag, det är ju största anledningen till att jag skulle ut i helgen! :)

Kram

2009-01-29 @ 02:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0