Smart? Eller är jag bara lite lat?

Idag började jag klä på barnen tio minuter tidigare när det var dags att åka till dagis, det slutar ju oftast med att vi är ute i sista minuten. Det händer alltid saker som gör att tiden bara rinner iväg, och jodå, det hände även idag. Trots att vi alltså började tio minuter tidigare så lämnade vi inte parkeringen förrän 08.57. :-) Det är tur att vi har väldigt nära till dagis och att jag inte har någon tid att passa efteråt, och att det inte gör något att vi ramlar in på dagis förrän strax efter nio. Det lär blir värre när jag har en jobbtid att passa, och kanske till och med två barn som springer iväg och busar när kläderna ska på eller springer iväg och klär av sig när kläderna väl är på plats. :-)

Efter lämningen tog jag och sonen en snabb sväng förbi Konsum och handlade lite till lunchen. Nu har jag tänkt att jag ska börja vara lite smart, den lille lider ju knappast av att få samma mat både till lunch och middag, så på förmiddagen så lagade ordning mat som räcker till både lunch till sonen och middag åt båda barnen. Jag och sambon äter först när han kommer hem ikväll, så nu har jag maten färdig till barnen och slipper krångla med det ikväll. Så nu kan jag ägna eftermiddagen åt att leka med barnen, vilket minskar oddsen rejält för dotterns utbrott, och det är bra! :-)

Men nu ska jag passa på att plocka ur diskmaskinen så även det är färdigt innan jag hämtar hem dottern. :-)


Och tack för tipsen om Trotsboken! Läste lite om den på internet och ska absolut försöka ta mig tid att åka till biblioteket och låna den. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0