Jag vill sova!

I fortsättningen ska jag önska mig hemska nätter med lite sömn, då kanske jag plötsligt får sova hela natten.

Dottern vaknade strax före tre, och ville absolut inte somna om först, men så bäddade jag ner oss båda i hennes säng och då lugnade hon ner sig. Men då vaknade sonen och började härja, och dottern ville ju genast hjälpa honom.

Jag tog med mig dottern ner och värmde sonen välling, så gick vi upp och gav honom den och gick tillbaka in och skulle sova. Men när vällingen var slut så började han härja igen istället för att somna om som han brukar, som tur var så ville dottern då gå in och sova med pappa, så jag bäddade ner henne i vår säng och sambon tog över ansvaret över henne och jag gick in till sonen.

I vårt sovrum låg dottern och pratade, och inne i sonens rum var det en kille som vägrade sova. Klockan var fyra när jag äntligen bädda ner mig i sängen igen, men neeej, då vaknade han igen och jag fick snällt gå in igen, hellre det än att han skulle väcka dottern också. Men strax före fem somnade han, och jag kunde gå och sova igen.

Det var två väldigt förvånade föräldrar som vaknade först när sambons mobil började vibrera och alarmet gick igång. Men efter nattens sömnproblem så hade jag behövt sova många timmar till. Den planerade turen till Oxbacken och Pinglan fick skjutas fram, så nu har jag tillbringat några timmar i soffan medans sonen har sovit, jag lyckades såklart inte somna men lite piggare kanske man blir av det ändå.

Men nu ska jag göra mig iordning, snart ska jag hämta dottern på dagis och efter det ska jag och barnen åka med A till ICA Maxi och handla lite.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du får sova ordentligt i natt! Kram Jenny

2009-01-22 @ 22:04:18
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0