Busborgen och badkarsbus

Sonens natt var riktigt bra, sov från strax före klockan 21 till halv sex, utan att vakna, och efter lite välling så somnade han om och sov till sju. Dottern vaknade istället ett par gånger och ville ha sällskap när hon skulle somna om, vilket visserligen gick rätt så fort. När hon vaknade strax efter sju så gick sambon upp och tog barnen och jag fick gå upp och sova en stund. Hade tänkt att jag skulle sova ungefär en timme, blir ju lätt att man mår lite knasigt om man sover för länge. :-) Men klockan nio kom sambon upp och frågade hur länge jag hade tänkt att sova, planen var ju att vi skulle åka hemifrån så vi skulle vara vid Busborgen vid tio.

Busborgen var några riktigt lyckade timmar, dottern sken som en sol när vi kom dit och vi var där i över tre timmar. Bortsett från en liten liten matpaus, det tog väl max 15 minuter för henne att mosa ner två korvar i magen och svepa lite mjölk, så var det bus, bus och bus! Vi kröp omkring, lekte med bollarna, klättrade, och åkte rutschkana om och om och om igen. Vi började lite lugnt med att åka tillsammans, efter det åkte vi bredvid varandra och jag höll henne i handen. Hon tuffade på sig lite och ville först inte hålla i mig alls, men nej, då fegade mamma ur lite och ville hålla i henne. Men efter några gånger så märktes det att hon hade fått bra koll på åkandet, och fick åka helt själv.
Det gick bra första gångerna, men sen blev hon lite för tuff och lite för nonchalant och helt plötsligt så sa det PANG! Så minnet från dagens besök på Busborgen är en fin liten röd bula i pannan. :-)

Efter att vi hade kommit hem och dottern hade sovit klart ville hon bada, och självklart ville hon även ha med sig lillebror i badet. Så det blev ett galet badande, stänkte vatten och busade och skrattade massor. Det är helt sjukt så söta de är tillsammans, när de väl kan hålla sams utan att bli för jobbiga på varandra. :-)

Men nu sover barnen, och en trött mamma är inne på sina sista krafter på dagen. Så nu ska datorn stängas av och jag ska gå och bädda ner mig i sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0