Skorea på Bianco! :-)

Jag glömde bort datorn lite igår, eller lite och lite, jag var in och kollade bloglovin lite snabbt, men hade för många olästa inlägg för att orka. :-) Men efter att ha lagt lite tid på det nu på morgonen så är jag nu ikapp igen.

Så vad gjorde jag då igår istället för att surfa runt på internet?

Jag fick väcka en väldigt trött dottern klockan 08.10 för att jag skulle ha möjlighet att hinna få henne till dagis i tid. När jag kom hem kände jag att jag ville ut, det har varit så otroligt mycket tid hemma nu på senaste, antingen för att hålla en sjuk son hemma eller för att allt det sjuka har resulterat i dåliga nätter som jag har passat på att sova igen på förmiddagarna.

När det var dags för sonen att sova placerade jag honom i vagnen, lämnade sambon på soffan och åkte ner på stan. Väl nere på stan så ville jag såklart även ha lunch, så jag messade S och frågade om hon möjligtvis skulle jobba i Västerås och om hon i så fall hade lust att ha en lunchdejt på stan. Och ingen tackar väl nej till en lunch på stan? :-)
Medans jag väntade på att hon skulle komma passade jag på att ta mig igenom KappAhl, Lindex och H&M. Det slutade tack och lov bara med en Hello Kitty-mössa till dottern, men däremot så har jag nu hittat hennes vårjacka! Så så fin och bara 250kr, alldeles perfekt!

Efter lunchen så tog vi en sväng på stan, och jadå, turen var på min sida! :-)

Det började med att jag hittade lite nytt att ha på fötterna. Det var rea på Bianco, och jag hittade ett par som var nästan precis såna jag har letat efter(även om jag hade föredragit svarta), det fanns två par kvar och jag hade turen att de fanns i min storlek! Rean var upp till 75%, och jodå, det paret jag hade hittat hade såklart 75%! Så eftersom de kostade 600kr så fick jag dem för 150kr, så för att citera min mamma, "det är ju inga pengar!".
Jag är nöjd och ekonomin är nöjd!

På H&M kom den där turen fram igen. I fredags köpte jag en klänning som var lite liten, jag ville kolla om den fanns i annan storlek på Hälla eller annars prova hemma i lugn och ro. När jag var in tidigare, medans jag väntade på S, så letade jag efter klänningen för att se om rätt storlek fanns, men nej, det var fortfarande alla storlekar utom den jag ville ha. Men nu, dagens andra besök på H&M, så tänkte jag att det är lika bra att titta igen, och där hängde den, längst bak och i rätt storlek! :-) Nu hänger den undanhängd och väntar på att sambon ska byta ut den mindre mot den den som sitter ännu bättre!

Barnen fick även en varsin present av S, under ett litet besök på Din Sko så köpte hon ett par söta skor till sonen och ett par sjukt söta skor, som vi har tittat på många gånger, till dottern. Att jag tyckte att det var lite för snällt av henne struntade hon fullständigt i, så det var bara att snällt tacka och ta emot. Och jag vill lova att dottern blev helt överlycklig över sina nya skor, men för att slippa onödiga bråk så är de nu gömda i väntan på att det ska bli mer passande väder för dem. :-)


Det blev lite långt nu, men men, så kan det gå ibland :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0