Nu är det bara att invänta återbesöket.

Idag har jag pratat med läkaren, och det var ju som han trodde från början. Sonen äter det sista av penicillinet idag, och har nu fått en förebyggande medicin utskriven som vi ska hämta ut imorgon, så den ska han nu äta en gång om dagen tills vi får komma på återbesöket.

Återbesöket kommer bli om ca 4-6 veckor, och då kommer det bland kontrolleras med ultraljud om det läcker urin på något sätt, vilket i så fall ökar risken för att få samma problem igen. Men jag hoppas på att det bara har varit en engångsgrej, eftersom det annars kanske blir tal om operation, och det lille har väl haft nog med problem nu?

Vi hade en rätt dålig natt jag och sonen, han hostade och vaknade med jämna mellanrum, och febern kom även tillbaka en sväng och var uppe på strax över 40. Så efter att vi hade lämnat av dottern på dagis så åkte vi hem, han fick lite gröt och jag lite frukost, sedan så sov vi. Jag sov från elva till ett, han somnade strax innan mig och jag fick väcka honom halv två för att han skulle hinna få i sig en väldigt sen lunch innan vi skulle hämta dottern igen.
Det var hur skönt som helst, och efteråt kände jag mig nästan som en människa igen, helt otroligt! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0