Alla hjärtans dag.

Det har varit skönt med några bloggfria dagar, bloglovin hade ju såklart svämmat över med olästa inlägg, men efter att ha fuskat förbi vissa inlägg och läst de roligaste bloggarna så har jag nu kommit ikapp. :-)

I fredags gick det väl ganska bra med William, om man bortser från de stora problemen att få katetern på plats. Efter många misslyckade försök så hämtade de en annan som fick försöka, som efter lite problem tack och lov lyckades till sist. När vi var klara med röntgen så fick vi gå vidare och även göra ett snabbt ultraljud, den stackars pojken var då riktigt trött på allt och verkade riktigt nöjd när vi äntligen kunde åka hemåt igen.

Igår var det då Alla hjärtans dag. Eftersom vi sällan kommer ut och kan göra något tillsammans så passade vi på nu när vi hade turen att få barnvakt några timmar. Det blev lite gott att dricka hos Johan på Varda, med min absoluta sommarfavorit, med smak av  mango och passionsfrukt! :-)
Efter det gick vi till Ruffino, där delade vi först på vitlöksgratinerade musslor och vitlöksbröd och sedan en planka till mig och sambon åt också något kött, jag kommer däremot inte ihåg exakt vad det var.
Jag tackade bestämt nej till dessert, två gånger, men samtidigt som sambon blev serverad kaffe och en liten whiskey så fick jag en stor tallrik med alldeles sjukt god glass med lite blandade bär framför mig, och jodå, nog fanns det lite plats kvar i magen ändå. :-)

Barnen hade skött sig fint hemma och sov snällt när vi kom hem, Filippa sov snällt hela natten och William sov en halvtimme längre än vanligt imorse. Så ett stort tack till Signe som gjorde ett toppenjobb med barnen! :-)

Idag har vi inte gjort alltför mycket, sambon är borta på hockey nu, så honom ska vi hämta upp om drygt en timme och åka och handla en varsin onyttig pizza. Den här helgen är mer än onyttig! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0