Tisdag.

Det blev ett riktigt myspys slut på dagen igår.

Först var det mat, Filippa fick äntligen pastafjärilarna som hon har gått och suktat efter. :-) Vi köpte dem när vi var på Maxi senast, som lite omväxling mot hennes älskade hjul, och sedan dess har hon bara väntat och väntat på att hon ska få smaka. Till det blev det pastasås, som till slut fanns både i ansiktet, håret och på kroppen på den lilla kladdisen.

Efter maten blev det syskonbad. Det är så härligt att se Williams glädje när han får komma ner i badet med storasyster, det stänker vatten i hela badrummet när han kommer igång. Medans Filippa leker ganska lugnt, häller i och häller ur och häller lite på William, så sitter han och plaskar vilt med både händer och fötter.

Medans Filippa fortsatte bada, med sambon som sällskap, så gick jag och William ner och myste i soffan med vällingen. När det var dags för Filippa att sluta bada så gick jag upp och bäddade ner en väldigt trött kille i sängen, och han hade nog somnat redan innan vi andra hade hunnit ner igen.

Filippa var däremot helt bestämd på att det var sambon skulle gå upp med henne, pappa sova mig, och när den här tjejen har bestämt sig för något så är det ingen idé att försöka protestera. :-) Men de hann bara komma upp innan hon ändrade sig till mamma sova mig, och nej, det var inte värt att bråkas om, så jag gick snällt upp och det tog inte alltför lång tid innan hon också sov.

Jag var trött och sambon började känna sig lite sjuk, så vi gick upp innan klockan ens var tio. Även om vi hann titta lite på teve först så var klockan inte speciellt mycket när jag somnade, så otroligt skönt och behövligt! :-)


Kommentarer
Postat av: johanna

skönt med sådan kvällar ibland =)

2009-02-10 @ 12:19:10
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0