Måndag.

Morgonen började lite senare än planerat, vi var visst en rätt trött familj imorse.
Snäll som jag är så skyndade jag mig lite extra och vi hjälptes åt att fixa barnen, så innan dottern skulle lämnas på dagis så hann vi även med att lämna av sambon på stan.

När vi väl kom hem igen så fixade jag en tallrik gröt till sonen, och en stund senare så somnade han trött, mätt och nöjd. När dottern är på dagis och sonen sover finns det bara en sak att göra, med tanke på de senaste dagarnas dåliga sömn så bäddade jag med gott samvete ner mig i soffan och passade på att sova en stund, helt underbart!

Innan det var dags att hämta dottern hann vi med en promenad, vädret var ju alldeles för fint för att bara sitta inne. Vi gick hemifrån strax efter ett och var på dotterns dagis klockan två, så det hann bli nästan en timmes promenad. Det kändes i kroppen att det var ett tag sedan jag senast var ut på promenad, och att gå med vagn på isigt underlag är inte helt lätt. Men kom fram till att jag måste börja gå ut och gå igen, för trots att det var lite jobbigt så var det riktigt skönt och helt klart värt det! :-)

Nu ligger sonen och sover en stund, och dottern tittar på Rorri, tyvärr på danska då skivan är så repig så den svenska versionen inte ens går att välja.
När sonen vaknar så ska barnen äta lite mat, och lite senare så ska vi åka och hämta sambon på jobbet, jag har beställt min efterlängtade Subway till ikväll, så då är det lika bra att hämta honom så jag får äta en nygjort och god macka. :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en härlig dag, och jag håller med Subway är sjukt gott.

2009-02-02 @ 17:26:05
URL: http://enligtemma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0