Får man semestra från att vara mamma?

Var precis upp och hämtade William, den trötta killen har sovit riktigt länge idag, och självklart fanns det en orsak.

Han var alldeles röd om kinderna, något som bara tyder på en sak, feber! Gick ner och plockade fram termometern, 39,8.

Trött på eländet så ringde jag Oxbacken, barnen behöver något mot hostan! Och även om jag kan ge Filippa lite Cocillana till natten så är det ju inte gärna något jag ger i större mängder och helst är det ju inget som ska ges under dagen eftersom det blir för mycket hostdämpande. William är ju alldeles för liten och får absolut inte smaka på det, så han stackarn har ju inte så mycket alls mot hostan.

Men nu, nu har vi fått vårt första recept på Mollipect, det tog inte ens fem minuter över telefonen så skulle läkaren fixa ett recept, så jag skulle vänta till efter sex, men efter det så har jag en flaska Mollipect som barnen ska få dela på!

Håll nu tummarna för att Williams feber inte blir lika långdragen, hög och envis som Filippas har varit!

Får man ta semester från att vara mamma några dagar och fly?
Jag har försökt få sambon att nominera mig till Mix Megapol och deras tjejplan till Gran Canaria, men han vill inte riktigt vara med på det.
Lite småarg för det... :-)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Klart att du ska få ta semester. Anmäl dig själv fast som om han gjort det åt dig;)



Hoppas de små blir friska snart!

Trevlig helg!

2009-02-20 @ 17:14:05
URL: http://mittlivmedbonan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Får dom i sig mollipecten? Elliot kräktes så fort han fick de i munnen! Så vi får köra på ventoline.. som ju hjälper si så där ja..

2009-02-20 @ 18:18:49
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: mikaela

det kunde nog vara riktigt skönt att få vara ledig från mammarollen ibland. fast det får man väl knappt säga utan att någon ringer soc..

2009-02-20 @ 18:29:54
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/
Postat av: Maria

Har svarat på din utmaning!!

2009-02-21 @ 07:31:05
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0