Den senaste veckan del 1 - The Studio

I fredags kom mormor för att ta hand om barnen lite medans den lite trötta mamman skulle få sig en heldag i Stockholm i finfint vårväder. Det var Signes vän Natascha som hade fått ett erbjudande om att kunna ta med sig några vänner och bli sminkade, få lite lättare hårstyling och bli fotade på The Studio. Förutom mig och Signe så var även Nataschas lille Theo med och inne i Stockholm väntade även hennes mamma som också skulle följa med.

Trots lite oro från vissa håll om att det skulle bli väldigt stressigt att både hinna äta lunch och komma i tid så hade vi i slutändan även tid att sitta i solen och njuta lite en stund innan det var dags att gå in.

Efter lite väntan så blev vi sminkade av riktigt duktiga tjejer, tjejen som fixade med mig var nog däremot inte alltför intresserad av hårstyling, den kändes det mest som att hon stressade sig igenom för att få den gjord, men det färdiga resultatet blev ändå helt ok. Sedan var det dags för lite väntan igen innan vi skulle komma in till fotografen.

Vi blev uppdelade i två grupper direkt när vi kom, Signe och jag i den ena och Natascha, hennes mamma och Theo i den andra, så under fotograferingen hamnade vi i två olika studios. Vi skulle ha med oss 2-3 olika klädombyten för att få lite variation på bilderna, så efter lite byte av kläder så fick jag snällt ställa mig framför kameran.
Här kan det ju vara värt att tillägga att jag hatar kameror och de bilder som finns på mig verkligen inte är många!
Vår fotograf var riktigt härlig, så otroligt positiv och uppmuntrande, det var så pass så att det knappt slog mig att jag trots allt stod framför en kamera.

När vi var färdiga fick vi återigen vänta, vänta och vänta, men till sist fick vi komma in till tjejen som skulle visa oss bilderna, och det såg faktiskt helt ok ut, bättre än vad jag hade väntat mig när vi satt på tåget in till Stockholm. :-)

Vi kom tillbaka till Centralen i lagom tid för att hinna äta lite innan det var dags att åka, så det var tre mätta tjejer och en trött Theo som tog plats på tåget strax efter klockan 18.

Det var en riktigt trevlig dag, med bra sällskap, lite gott att äta och finfint väder! Och självklart en stor eloge till Theo som skötte sig exemplariskt, för det kan inte vara alltför roligt att vara en ettåring full av energi och få tillbringa nästan hela dagen i en barnvagn.

              

  


Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka grymma foton, WOW..!



Angående mattan så funkar båda dagarna för oss, visserligen ska vi till min mor och svärmor och äta de dagarna, men dom bor ju bara runt knuten så vi blir inte borta länge ;) :). Så det funkar kanonbra!

Är ni hemma imo? Sofia vill komma å ringa på som påsk kärring ;) :D...

2009-04-08 @ 20:28:05
URL: http://minis-blogg.blogspot.com/
Postat av: Natascha

Kanon fina bilder tjejen! Gillar dom.

2009-04-08 @ 22:00:55
URL: http://nlian.blogg.se/
Postat av: Annika

Sheeeezes! Satan va snygg du är!!!! Gud va roligt för dig att göra det här, fan va kul att ha så bra bilder! Well done! :D

2009-04-09 @ 00:05:51
Postat av: Emelie

Riktigt fina bilder Anna.. Nu kanske vi kan få fånga dig på bild lite oftare då..

2009-04-09 @ 09:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0