Den senaste veckan del 2 - Snart påsk

I måndags tog jag och sambon med oss barnen och tog bussen ner på stan, Filippa var riktigt glad över att äntligen få åka buss, i flera veckor har hon sagt att hon vill åka buss så fort hon har sett en. :-)
Nere på stan träffade vi även några andra föräldrar och barn som var där av samma anledning som oss, för att sätta fjädrar i stora björken på torget.

Sedan tog vi en liten sväng på stan, en ganska kort sväng då sambon inte riktigt gillar att tillbringa sina lediga dagar där ;-) Men vi hann även med lite lunch innan det var dags att ta bussen hem igen, sambon fick välja eftersom jag är lite trött på de ställen där jag brukar äta med Signe, så nu blev det Mongoliska, där jag aldrig hade varit tidigare. Det som sambon lite smart lockade mig med var att där ingår det även friterad banan och glass i buffén och det var ju lite svårt att motstå. :-)

William somnade i vagnen när vi var på bussen på väg hem, så när vi kom hem tog vi en promenad till dagis för att hämta lite kläder som blev kvar i fredags när mormor hämtade Filippa men som jag gärna ville ha hemma nu under påsklovet.

      

När vi kom hem så ägnade vi även en stund i sandlådan innan det blev dags att gå in, med klarblå himmel och strålande sol så måste man ju bara vara ute och njuta av vårvädret! Och ingen är ju gladare än Filippa över att få vara ute, för den tjejen får aldrig nog och är aldrig redo att gå in. :-)

        

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh hihi va mysigt att åka buss :) Evigheter sen jag gjorde det sist! Hoppas ni har en fin dag. kram Jenny

2009-04-10 @ 14:17:00
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej, va tomt det är här när du inte bloggar :( Hoppas ni får en fin helg, kram Jenny

2009-04-24 @ 10:13:22
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0