Underbara förkylningstider!

Klockan är tio över tio och jag har nu varit vaken i snart 5,5 timmar.
Sonen vaknade som vanligt, men det som var nytt för idag var att även dottern vaknade, hostande och snörvlande. Efter en veckas ledighet från dagis så blev hon självklart sjuk nu när hon fick träffa på de andra barnen baciller igen. 
Det som var lite bra med att även dottern vaknade var ju att det var helt lugnt att sonen härjade, annars är det 2,5 timmars oro på morgonen för att hon ska vakna av alla konstiga ljud han försöker lära sig.

Hon får självklart vara hemma från dagis idag, efter en natt med dålig sömn så brukar ju inte dagis vara någon höjdare. Jag är väldigt glad över att sambon är ledig idag, då blir ju inte dagen jobbig trots förkylningen. Han fick sova till efter åtta idag, vilket betyder att jag får vila en stund nu på dagen istället, underbart skönt och behövligt.

Men nu ska jag gå och hämta sonen som har vaknat, snart lunchdags för matgalningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0