Liten blir stor?

Dottern hade blivit lite kall igår när de hade varit ute och åkt pulka på dagis, så för att lösa det på ett enkelt sätt så har hon nu fått med sig sin nya overall som både är varm och tät. Och toksöt! :-)
När jag och sonen kom hem efter lämningen så tänkte jag att det åtminstonen kunde vara värt att prova och se hur stor den andra overallen var på honom, och han kommer nog kunna ha den utan några större problem, den är lite stor men inte för stor. Den lille har alltså blivit tillräckligt stor för att kunna ha en vinteroverall i storlek 92. Förmodligen så är den stor nog för att han inte ska växa ur den under vintern, vilket vore alldeles underbart om han kan ha en och samma trots att han växer som ogräs. :-)

Måste ju även beklaga mig lite, alla mina klädbekymmer förra veckan var helt onödiga! Det blev ingen klassfest i helgen, eller det var det ju, fast jag var inte där. Istället för att åka tolv mil hem till päronen, göra mig iordning, dricka lite alkohol och gå på klassfest så tillbringade jag och sonen över sex timmar på barnakuten. Han har förmodligen förkylningsastma, men det krävs att det blir problem minst en gång till innan det är det som är felet. Men han fick inhalera adrenalin, ventoline, koksaltlösning och han fick även kortison som var upplöst i lite vatten. Eftersom han trots allt var så pigg och glad så fick vi åtminstone åka hem till sist, även om läkaren var lite sugen på att lägga in honom så han skulle få inhalera mera. Så nu får vi vänta och se hur det blir, om det är förkylningsastma eller någon variant av RS, det var läkarens andra alternativ, men jag tror mer på astman är RS.

Kommentarer
Postat av: Annika

Nej va fan! Trakigt att du missade festen!



Hoppas allt ar bra, hall utkik pa min blogg for det kommer uppdateringar ibland. :)



Kram

2008-12-02 @ 15:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0