Förkylning nr 2

Sonen hade inte hunnit sova många timmar igår innan han vaknade, självklart hade dotterns förkylning smittat av sig till sonen, underbart! Det blev både näsdroppar och alvedon för att försöka få honom att somna om, men nej. Till slut så fick han välling i vagnen, då äntligen somnade han igen. Men vågar man röra ett barn som sover så oroligt, verkligen inte, så jag fick snällt lägga mig på soffan för att hålla den lilla sjuklingen sällskap på nedervåningen.

Natten har varit allt annat än bra, det som har upprepat sig har varit vaknat-gråtit(snarare skrikit halvt hysteriskt)-somnat om. Först när jag la honom halvt sittandes mot en kudde i soffan lyckades han sova några timmar i streck. Men nu har vi varit vakna sedan 5.15 och den lilla stackaren är nu helt slut och jag håller alla tummar jag har för att han ska lyckas somna om.

Själv så ska jag baka ut brödet nu och slänga in det i ugnen en liten stund, vad annat än brödbak kan man ägna sig åt man ständigt får gå upp så tidigt om dagarna? :-)

Har även bokat in solning med signe idag, känner att jag behöver få lite fuskfärg för att kompensera sömnbristen, och det ska bli sjukt skönt att få ligga i lugn och ro i en hel halvtimme utan något som stör! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0