Dags för däckbyte?

Idag var jag tvungen att ta bilen till ICA trots att bilen fortfarande har sommardäcken på, bytet är inte planerat att ske förrän på måndag när sambon är ledig.

Körde inte bilen på hela dagen igår, så slasket från gårdagen hade såklart fryst fast på framrutan. Solen hade nått större delar av bilen, men inte framdelen. Hela motorhuven var som en stor isbit, och hela framrutan täcktes av ett istäcke med lite snö på toppen, det krävdes mycket jobb för att få bort och det hela slutade med förfrysta fingrar... Nästan iaf!

Men ute på vägarna var det åtminstone välkört och isfritt, så lyckades ta mig både till och från ICA utan några problem. Så nu har barnen ätit och dottern har provat de nya ytterkläderna från Ellos, de var precis så lagom i storleken som jag hade hoppats på.

Nu är det vilodags, bara dottern inser att hon faktiskt är trött, något hon bestämt säger nej till trots alla gäspningar. Och om en stund är det även dags för sonen att sova, så med lite tur så får även jag en stunds vila, något som alltid är välkommet när man snällt får vakna och gå upp klockan fem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0