Tuna Park

Den lilla dottern här hemma har ju blivit lite förändrad efter att hon var sjuk, hon har blivit gnälligare, mycket tjat om att vi ska "bäja". Det var ju svårt att säga nej när hon var sjuk, och det räcker inte att lyfta upp henne och sätta henne på höften lite lätt som jag gör med sonen, hon ska sitta som en apa runt halsen på oss. Hon äter knappt något, oavsett vad hon får för mat. Hon skiftar som en gravid i humöret. Och jag tror att vi nu har listat ut varför, trotsen har börjat knacka på dörren.

Så för att få ur dottern lite energi så tog vi bilen till Tuna Park igår, åt lite lunch och shoppade lite.  Det blev ett par nya tjockvantar åt dottern, ett par bruna Bamse-byxor och en uppsättning med tallrik och bestick för att sonen ska få ha sitt för sig själv. Sonen däremot fick bara en halskrage, någon pyjamas i rätt storlek hittade vi inte och när det var dags att leta skor så hade dottern börjat tröttna på shopping.

Idag blir det en sväng till Maxi på förmiddagen, ska bara få i oss lite frukost här hemma och in i en dusch. Efter det ska jag hämta upp S, och vi ska hämta upp A och sen ska vi ta en sväng ner på stan. Det blir lunch, möjligtvis ett par skor till sonen, om han följer med, och jag ska även försöka hitta en pyjamas åt honom. S ska ha en ny liten blåsa till nyårsafton, hon och A ska ju såklart ut och slira lite ;-)

Ett av barnen ska följa med ner på stan också, jag har bara inte bestämt vilken än. Dottern får ju ut mer av det och gillar att träffa S och A, men sonen är lite mer tålmodig och tröttnar inte alls lika fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0