Snart jul?

I lördags firade vi jul med sambons bror med familj, hans mamma och L och Ls söner med familjer. Dotterns favorit bland klapparna var helt klart gitarren, så nu sjunger och spelar hon Lilla snigel för fullt. Det var väldigt trevligt att få lite julmat i magen igen, så nu ser jag verkligen fram emot att få åka hem till föräldrar och släkt och få ett julbord som innehåller ALLT jag vill ha och är van vid. :-)

Lördagen klarade jag mig därmot igenom tack vare alvedon, jag hade ont i större delen av kroppen, huvudvärk och hostade. Vaknade tidigt i söndags med feber, 38.6, inte så farligt mycket med andra ord men tillräckligt för att det skulle kännas i kroppen och för att jag skulle behöva påfyllning av alvedon. Febern höll sig borta under dagen, så på eftermiddagen blev det en snabb sväng ner på stan med S. Mina nya jeans har ju blivit för stora, och nu när de låg på ett bord fyllt med jeans för halva priset så var det ju ett perfekt tillfälle att köpa nya i mindre storlek! :-)

Köpte med mat hem till mig och sambon, barnen hade fått mat medans jag var borta. Sambon som tidigare under dagen hade börjat känna av samma problem som mig mådde ännu sämre, och igår kväll hade han över 38 i feber trots att han hade ipren i kroppen. Astman gör ju allt så mycket jobbigare för honom, och i natt hade han runt 39 i feber, så han som skulle jobba idag ligger uppe och sover idag istället.

Nu hoppas jag verkligen att vi hinner klara av det här innan julen så vi får åka iväg pigga och friska!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0