Hoppa över julen och vara sjuka istället?

Ja, det verkar ju inte helt omöjligt att det blir så. Sambon är fortfarande sjuk, massa feber och besvär med astman. Dottern blev också sjuk igår, hon hann leka lite med sonen på förmiddagen, men resten av dagen var hon ganska tagen av febern och satt mest i soffan och tittade på teve. Sonen däremot for omkring som ett litet yrväder i gå-stolen hela dagen och tyckte nog att familjen var väldigt tråkig.
Men till slut var det även dags för honom, från att ha varit glad och sprallig så blev han gnällig och hungrig, så långt normalt. Han hann äta ungefär hälften av maten, sen blev han så trött så han nästan somnade i stolen. Eftersom han kändes lite varm så tänkte jag att det var lika bra att kolla om han också hade fått feber, och jodå, 39.9. Gav honom en dos alvedon, tyvärr var supparna slut så han fick av dotterns flytande. 1,5 timme senare låg febern på 40.3, och jag som var helt övertygad om att alvedon ska sänka febern?!

Natten har varit en väldigt vaken natt. Barnen har turats om att vakna, så fort jag hann somna till så var det någon som vaknade och grät och ville något. Men efter att sonen somnat nu på förmiddagen så satt jag dottern framför Rorri och tog en lång, varm och välbehövlig dusch, helt underbart!

Så nu är frågan, hinner vi bli friska till julen eller kommer vi få ligga hemma utan julmat och bortglömda av tomten?

Kommentarer
Postat av: MIA

Men fy fasen vilken sjukstuga det blev hemma hos er :(. Hoppas innerligt att ni kommer iväg på lite Julfirande iallafall och att TOMTEN vågar sig hem till er trots att ni är så sjuka. Det verkar dock som om den sjukan går överallt.

Ha nu en så bra jul ni bara kan, jag kanske får kika förbi med lite julskinka om det kniper.

Julkramar!

2008-12-23 @ 11:30:02
URL: http://minis-blogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0