Rocky Road och julskinka!

Igår jobbade jag först några timmar, 10-15 är ju rätt lagom tid, men då är det full fart hela tiden och tid för vila finns först efter klockan 15.  Skulle vara lite roligt att räkna efter en dag hur många paket det blir under den tiden man jobbar, fort ska det gå och fint ska det bli. :-)

Efter att jag hade slutat passade jag även på att plocka ihop julklapparna åt kusin M, så nu står det en liten hög på lagret som ska handlas hem till barnen. Kusin D blir det nog mest kläder till, precis som vi har önskat åt W, de små har ju så mycket leksaker ändå efter syskonen. Presentkort blir det till kusin J, han är ju lite äldre och lite svårare att hitta rätt saker till. :-) Vi har några andra att köpa till också, men det är inte klart än vad det blir.
När jag kom hem packade vi in barnen i bilen och tog en sväng till Maxi, det behövdes lite välling, julskinka och lite godis. Jag försökte ju handla på vanliga ICA-butiken i tisdags, det var då jag hade planerat att göra Rocky Road från början. Men på ICA finns det minsann inte några minimarshmallows, så istället handlade jag allt igår och fixade iordning det igår kväll, fast med Marabou mjölkchoklad istället för mörk choklad. Lite onyttigare, men mycket godare! :-D

Vi upptäckte även att den lille äntligen har fått sina första två tänder, i tisdags var det fortfarande bara på g, vilket det har varit länge länge, men nu så har han två små söta gaddar. :-)

Idag jobbar sambon, vilket innebär att jag är ledig och förmodligen ska träffa A en sväng. Dottern är ledig från dagis, så det kommer vara full fart här hemma hela långa dagen! :-) Har även hittat en recept på knäck som låter väldigt god, och kola, så risken finns att det blir lite mer julgodis innan jag är nöjd. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0